2017. november 18., Jenő

Tippek télre az egészségünk megőrzéséhez

strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /ssd/www/idojaras_v2/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 24.

Tippek télre az egészségünk megőrzéséhez


ICI Interaktív Zrt. - 2016. november 15., kedd, 15:44





Testünk egy nagy biokémiai üzem, amit az időjárás változékonysága is folyamatosan próbára tesz. Megfelelő működéséhez minden szükséges alapanyagot biztosítanunk kell számára. Hogy télen is megőrizzük egészségünket, elengedhetetlen a vitamin és ásványi anyagok pótlásáról gondoskodni.

„Ó eszem én elég zöldséget és gyümölcsöt!" - hangzik a válasz, de nézzük csak meg, hogy mi is a helyzet valójában?

 

Alig több mint harminc évvel ezelőtt 1985-ben, majd 1996-ban és 2002-ben egy svájci élelmiszerlaborban megmérték többféle zöldség és gyümölcs ásványi anyag és vitamin tartalmát. A mérésekből kiderül, hogy az évek előrehaladtával egységnyi zöldség vagy gyümölcs beltartalma csökkenő tendenciát mutat.

 

Ásványi anyag és vitamin tartalom mg/100g élelmiszer

Vizsgált összetevők

Eredmény

1985

Eredmény

1996

Eredmény

2002

Változás

1985-1996

Változás

1985-2002

Alma

C-vitamin

5

1

2

mínusz 80%

mínusz 60%

Eper

Kalcium

C-vitamin

21

60

18

13

12

8

mínusz 14%

mínusz 67%

mínusz 43%

mínusz 87%

Sárgarépa

Kalcium

Magnézium

37

21

31

9

28

6

mínusz 17%

mínusz 57%

mínusz 24%

mínusz 75%

Burgonya

Kalcium

Magnézium

14

21

4

18

3

14

mínusz 70%

mínusz 33%

mínusz 78%

mínusz 48%

Bab

Kalcium

Folsav

Magnézium

B6-vitamin

56

39

26

140

34

34

22

55

22

30

18

32

mínusz 38%

mínusz 12%

mínusz 15%

mínusz 61%

mínusz 51%

mínusz 23%

mínusz 31%

mínusz 77%

Brokkoli

Kalcium

Folsav

Magnézium

103

47

24

33

23

18

28

18

11

mínusz 68%

mínusz 52%

mínusz 25%

mínusz 73%

mínusz 62%

mínusz 55%

Forrás: 1985 gyógyszeripari vállalat Geigy (Svájc), 1996 Lebensmittellabor Karlsruhe / Szanatórium Oberthal. Tudjon meg többet a "Risiko vitaminmangel" c. könyvből.

 

Mit jelent ez?

Ha vesszük a 2002 évben mért adatokat, akkor pl.: almából ahhoz, hogy napi 1000 mg C-vitaminhoz jussunk, 5000 g, azaz 5 kg almát kellene elfogyasztanunk. Ezek olyan mennyiségek, melyek nem tekinthetők reális lehetőségnek a megfelelő vitaminbevitel biztosítására. De akkor mit tehetünk?

 

Ráadásul felgyorsult világunkban megnövekedett a szervezetünk vitamin és ásványanyag szükséglete!

 

Az őszi, téli hónapokban fokozatosan ürülnek a nyáron feltöltött raktáraink, ezért ajánlott a vitamin és ásványi anyagokpótlásáról étrend-kiegészítők formájában is gondoskodni. 

 

A C-vitamin rendszeres fogyasztása nem csak a betegségektől óv bennünket, hanem a stresszes helyzetekben is védi sejtjeinket az oxidatív stressz hatásaitól.  Különösen ajánlott azok számára, akik munkájuk, életvitelük során rendszeresen sok emberrel érintkeznek, pl. tömegközlekedésben, bevásárlóközpontokban, egészségügyi intézményekben.

 

Természetesen immunrendszerünk gyengülésének hátterében nem csak a C-vitamin hiánya állhat, a megbetegedéseknek gyakori oka a szervezet csökkent D-vitamin szintje is.

A D-vitamint megfelelő mennyiségű természetes napfény esetén a szervezetünk elő tudja állítani.

Azonban a téli hónapokban rendszerint már nem jutunk elegendő napfényhez, így D-vitamin raktáraink is fokozatosan kiürülnek, az egészség megtartásához pedig ajánlott a pótlása.

 

A D-vitamin az immunrendszer működésén túl részt vesz a foszfor és a kalcium felszívódásában, hozzájárul az egészséges csontozat ill. az izomfunkció, valamint a normál fogazat fenntartásához.

Aki egész évben mesterséges fényben tölti napjait és nem jut elegendő napfürdőhöz, annak ajánlott a D-vitamin bevitelről gondoskodni.

Ügyeljünk azonban az étrend-kiegészítők adagolása során, míg a C-vitamin vízben oldódik, és a szervezet számára nem szükséges mennyiség kiürül a vizelettel, addig a D-vitamin zsírban oldódik. Ezért fontos, hogy minden esetben betartsuk a termék dobozán található ajánlásokat.  

 

Az étrend-kiegészítők választásánál érdemes néhány szempontot szem előtt tartania:

  • Válasszon olyan terméket, amely lehetőleg mentes a színezőanyagoktól és a tartósítószerektől
  • C-vitamin esetében a hosszú hatású úgynevezett „retard" készítmény folyamatos felszívódás mellett biztosítja szükségleteit
  • A természetes alapanyagú termékeket részesítse előnyben; a természetes C-vitamin leggyakrabban csipkebogyó kivonatból készül
  • Többféle termék már családi kiszerelésben is elérhető, így költséghatékonyan gondoskodhat az egész családról
  • Egyes termékekben már több vitamin kombinációja vagy több ásványi anyag kombinációja is egy tablettába kerül, érdemes ezeket a készítményeket választani
  • Konzultáljon szakemberrel, hogy az Önnek megfelelő készítményt választhassa

És ne felejtse, a bajt mindig jobb megelőzni! Ne csak akkor kezdje el pótolni a szükséges ásványi anyagokat és vitaminokat, amikor már utolérte a betegség!  

Óvja egészségét és készüljön fel az őszre a magyar gyártású és fejlesztésű BioCo vitaminkészítményekkel!